منظومه معرفتی اسلام

آشنایی با معارف دین اسلام با تأکید بر مطالبی کمتر بازگو شده

منظومه معرفتی اسلام

آشنایی با معارف دین اسلام با تأکید بر مطالبی کمتر بازگو شده

مشخصات بلاگ

آشنایی با مطالبی که کمتر بازگو شده و در نظام آموزش دینی بیان نمی‌شود.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

آشنایی با طرح و اهداف عنوان طرح

شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۱۷ ب.ظ

عنوان طرح: تدوین منظومه معرفتی (دوره مطالعاتی آموزه‌های اسلام) – سطح یک


این طرح عبارت است از تدوین یک دوره مطالعاتی آشنایی با معارف دین اسلام، با تأکید بر مطالبی که کمتر بازگو شده و جزو نقایص نظام آموزش دینی محسوب می‌شود. لازم است بدانیم مطالب بسیاری در منابع اسلامی وجود دارد که اکثر افراد جامعه و حتی عده بسیاری از روحانیون از آن مطلع نیستند زیرا نه در کلاسهای درسی تدریس می‌شود و نه در مکانهای دیگر آموزش داده می‌شود. صدا و سیما نیز در این زمینه نقش دارد.

 مهم‌ترین موضوع مربوط به مطالب اعتقادی است که ندانستن یا اطلاع نادرست نسبت به آنها موجب تغییرات گسترده در رفتار و اعمال انسان بلکه مسیر زندگی وی می‌شود.

از آنجا که کتاب‌های مناسب به «زبان فارسی»، «روان» و «کم‌حجم»، در این زمینه بسیار کم است و همچنین به صورت «دوره مطالعاتی» عرضه نشده‌اند، تصمیم بر طراحی و تدوین «دوره مطالعاتی آموزه‌های اسلام» جهت استفاده در دوره‌های آموزشی یا به صورت خودآموز برای عموم، بویژه نسل جوان و دانشجو گرفته شد. و اینک پس از گذشت سالیانی طولانی از پیدایش این ایده، و گردآوری مطالب و تدریس قسمتی از آن مباحث در جلسات گوناگون، به همت و پیگیری برخی عزیزان و امر برخی بزرگان، انشاءالله خداوند متعال توفیق دهد تا این طرح به سرانجام رسد.

مطالب موجود در این طرح، چکیده‌ای از مضمون کتابهای معتبر حدیثی و قرآن می‌باشد. انشاءالله عزیزان با نظرات خویش ما را در تدوین هرچه بهتر این مجموعه یاری نمایند.

  • نورالدین شریک

معرفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی